Robert Forster, erstwhile co-writer of The Go-Betweens, is a lanky, committed individual of Australian extraction with an occasional fondness for stage dresses, whose eclectic tastes can be enjoyed on this covers album. The lack of PC self-consciousness is applaudable - that Look Out Here Comes Tomorrow was written by Neil Diamond and recorded by The Monkees doesn't diminish its quality, and it's time Heart's mega-ballad Alone is recognised for its dizbusting beauty. Forster also preaches the virtues of more spiritually connected, folky laments like Guy Clarke's Broken-Hearted People, Bob Dylan's Tell Me That It Isn't True and Mickey Newbury's Frisco Depot. But, like Forster's last two solo albums, the atmosphere and instrumentation can be barroom slack for a man of his poise. A case in point is ex-Husker Du Grant Hart's 2541, where the original's frayed tension is dropped but not suitably replaced likewise Martha & The Muffins' Echo Beach. An eminently playable halfway house before the next record proper.
(Martin Aston)
Das Album, das früher unter dem Titel "I Had A New York Girlfriend" bekannt war. Nachdem Robert drei Jahrzehnte Zeit hatte, über das Album nachzudenken, nutzte er die Gelegenheit, um den Titel und das Artwork des Albums zu überdenken. "I Had A New York Girlfriend" war eine Entscheidung in letzter Minute, eine Zeile aus dem Modern Lovers Song "Old World". Der Arbeitstitel war immer "Beautiful Hearts" gewesen, eine Phrase, die von einem anderen Song, "For Those" von Tindersticks, übernommen wurde. Ohne den alten Titel machte auch das Artwork - eine New Yorker Straßenszene - keinen Sinn mehr. "Stattdessen", erklärt Robert, "gibt es ein zeitgenössisches Foto von mir, wie ich eine Gruppe von Musikern dirigiere, die in den Eröffnungssong des Albums 'Nature's Way' stürzen. Nun... das ist die Fantasie."
Neu gemastert in der Abbey Road.