Nach 10 Jahren Neues vom ex-Hüsker Dü, der ja schon tolle und melodisch großartige Songs aufgenommen hat. Ausnehmend melodiebetont ist er auch hier, und zwar deutlichst an den 60ern und 70ern orientiert – auch in Stil und (gerne mit rauhem Garagen-Flair versehenem) Sound, das klingt z.T. geradezu klassisch. Ob als 60s-Rock´n´Roll, als 70s-Pop mit frühem (Ziggy-) Bowie-Einfluß (den gibt es mehrfach!) oder als Mix aus herbem Garage Rock, Bowie-Pop und einem Hauch Phil Spector (auch der kommt ein par Mal vor). 1x hat´s gar einen leichten Vanilla Fudge-Touch. Extrovertierte expressive Vocals, teils mit leisem Pathos. Warum macht der so selten Platten?
(Glitterhouse)
Years of addiction tend to obscure Grant Hart's considerable strengths as a songwriter, a situation not helped by his erratic post-Hüsker Dü work. After 1999's Good News for Modern Man, Hart drifted away, spending some time as a musician for hire but generally existing outside the spotlight, taking a full decade to return with Hot Wax, his third solo album and easily his richest collection of songs to date. Hart hasn't abandoned the buzzing guitars that have defined much of his music since the days of Dü, but he's certainly downplayed them, preferring to ramp up a latent Baroque pop obsession and spend some intimate, quiet intimate moments with just a keyboard or two. There's variety here, and also craft, a bracing and overdue reminder that there were two excellent songwriters in Hüsker Dü.
(by Stephen Thomas Erlewine, All Music Guide)